Kis türelmet kérek

Géptípus kereső
A Technoform Kft a MAKITA online értékesítési partnere
A Technoform Kft a HITACHI online értékesítési partnere
A Technoform Kft a MAKITA benzinmotoros gépek garanciális márkaszervize, MAKITA elektromos, akkumulátoros gépek márkaszervize
A Technoform Kft a HITACHI elektromos, akkumulátoros, benzinmotoros gépek garanciális márkaszervize
Szervizhátterünknek köszönhetően a webáruházunkban vásárolt Makita, Hitachi benzinmotoros gépeket kérésre elküldés előtt beüzemeljük, így biztosítva a maximális minőséget.
Hírlevél
Iratkozzon fel, hogy soha ne maradjon le a Makita, Hitachi akciókról!
Partner bejelentkezés
100 éves a Makita 2015

100 éves a Makita 2015. szeptember 15-18., Párizs

A Technoform Kft. (technoform.hu) több mint 20 éve kezdte a Makita kéziszerszámok forgalmazását. Jelenleg az egyik legnagyobb és legrégebbi magyarországi Makita forgalmazó. Ennek ellenére kellemes meglepetésként ért minket a 100 éves Makita meghívása a születésnapi ünnepségére 2015. szeptember 15-18. között Párizsba. A meghívóban szerepelt, hogy az ünnepi vacsora Versailles-ban lesz. Amikor leszállt a repülőgép Párizsban, és 14 magyar Makita forgalmazóval együtt megérkeztünk a 4 csillagos Novotel Paris Centre Eiffel Tower szállodába - amely közel volt a Eiffel toronyhoz - , azonnal érezhető volt, hogy a Makita nem fukarkodott semmivel. Ez később is bebizonyosodott.

Másnap buszos városnézés során idegenvezető kíséretében megnéztük Párizs belvárosát: Notre Dame, a Louvre kívülről, ezt követte a Concorde tér, a Champs-Élysées, a diadalív, majd egy remek étteremben élvezhettük a francia konyha remekeit, bordeaux-it kortyolgatva hozzá. Nagy izgalommal készültünk az ünnepi vacsorára. A versalailles-i kastély parkolójában számtalan busz sorakozott. A Makita 700 kereskedőt hívott meg az európai kontinensről, Oroszországból, a keleti Baltikumból és a Dél-Afrikai Köztársaságból. Az országok képviselői meghatározott sorrendben léphetett be a kastélyba. Az udvaron készített csoportkép után jelmezes dobosok kíséretében üdvözölték a magyarországi képviselőket. Meghatottan a megtiszteltetéstől, büszkeségtől pulzáló mellkassal vonultunk be a kastélyba a korhű ruhába öltözött katonák sorfala között. Belépve mintha évszázadok lábnyomait hagytuk volna magunk mögött: XIV. Lajos és becses neje társaságában pózolhattunk egy fénykép erejéig, miközben libériás inasok és térdharisnyás zenészek játszottak andalító dallamokat rizsporos parókájuk árnyékából. Közben ámulattal figyeltük a kastély lenyűgöző pompáját. Mintha mesébe csöppentünk volna, vagy egy anakronisztikus francia autó reklámjába. A tükör teremben Mr. Masahiko Goto úr, a Makita ügyvezető igazgatója és két helyettese várt minket. Velük is készült egy közös fotó a magyar csoportról. Majd elhagyva a tükrök és kristálycsillárok kápráztató fényjátékát, kivezettek minket a kertbe, ahová a dobosok zenéjükkel kísértek minket, gondoskodva a megemelkedett szívritmusról. A kertben lévő hosszú épületben a kikiáltó bejelentette, hogy a magyar követség tagjai érkeznek, majd levéve tollas kalpagját, a francia udvari etikett kacskaringós meghajlásával üdvözölt minket. Gyönyörűen megterített asztalok vártak bennünket, fehér orchidea virágcsokor, magyar zászló, teamécsesben égő gyertyák. Az emelkedett hangulatban pincérek ínyenc falatokat és pezsgőt kínáltak. A korhű élőzene továbbra sem lankadt. Az ünnepség kezdetén bemutatták a Makita 100 éves történetét, majd időrendi sorrendben azokat az országokat, ahol már van Makita képviselet. Amikor az adott országra került a sor, annak képviselőit a többiek megtapsolták.

Egy kis kulináris ízelítő az ünnepi vacsorából (kreatív magyar háziasszonyoknak ajánlva)

Előétel:
Homár saláta francia módra / Zöldborsómártás fiatal zöldségekkel
Főétel:
Serpenyőben sütött borjú medalion kucsmagombával, krémes polentával és zöldségekkel
Desszert:
Édes vaníliakrém, friss citrus gyümölcsök, ropogós habcsók és narancsszósz.

Nem beszélve az ínycsiklandó fehér és vörös borokról.

A vacsora alatt két énekesnő francia sanzonokkal szórakoztatott minket. A desszert előtt a Makita vezérigazgatója köszönetet mondott a meghívott vendégeknek. A vacsora végeztével a terem 2 sarkából fanfár kíséretében egy-egy ember magasságú fél tortát toltak be, mely a terem közepén egyesült. Tehát biztosak lehettünk benne, hogy az almás-diós töltelékkel és fehér marcipánnal borított tortába egyetlen Lido táncosnőt sem rejtettek el.
    Másnap a Sacré-Coeur templomot és környékét néztük meg. A metró megállótól meredek lépcsősor vezetett az épülethez, melynek fehér kupolái festőien emelkedtek a magaslaton. Még a szemerkélő eső sem riasztott el minket a sétától, pedig esernyőink nem cherbourgiak (Les Parapluies de Cherbourg) voltak. A festők terén átsétálva egy hangulatos étteremben pihentünk meg, ahol szendvicset ebédeltünk finom bor kíséretében. Az Eiffel-toronyhoz előre váltott jeggyel érkeztünk, így nem kellett kivárnunk a végeláthatatlan sorokat. A csúcsra lifttel jutottunk föl, de a déli szendvicset le kellett dolgoznunk visszafelé a lépcsőfokok számlálásával Persze ki tud számokra koncentrálni, mikor alant kígyózik a Szajna, és a Diadalív előtt úgy lüktetnek az autóutak, mint Párizs szívének ütőerei?
Ezt követte a sétahajózás a Szajnán. Eddig nem ismert perspektívában mutatta meg Párizs ezer arcának egyikét: alulról szemlélt hidak, hátulról látható Notre-Dame. Miközben a Szajna partján sétáltunk vissza a szállodáig, Ady sorai lüktettek a fejemben: "Ballagtam éppen a Szajna felé / S égtek lelkemben kis rőzse-dalok..." (Párizsban járt az ősz) Bennem viszont a melankóliának nyoma sem volt. Engem inkább vitalitással töltött meg a séta, főleg ha az esti programra gondoltam. Az elegáns és kulináris élvezetekkel terhelt vacsora mind külsőségekben, mind beltartalmilag párját ritkította. Ezt követően a Champs-Élysées felé vettük az irányt. A metró 22:45-kor megállt a Lido de Paris előtt. Az egy tucatnyi nemes magyar vitéz furcsán szorongott a szórakozóhely előtt, amilyet eleddig - természetesen - csak hallomásból ismert. Remek helyet kaptunk, közvetlenül a színpad mellett. Az előadás lenyűgöző volt, még feleségeinknek is tetszett volna.
   Már megszoktuk Párizsban a korán kelős reggeleket. A repülőgépen elgondolkoztam, mennyi élményben volt részünk! Ki gondolta volna, hogy valaha a versailles-i kastélyban vacsorázhatok? Vagy hogy esőben sétálva sem az esőn bosszankodom, mert a jó társaság a hangulat alapja, és a közös munka mellett már a számtalan közös élmény is összeköt minket. Nemcsak Párizs, hiszen minden Makita út hasonlóan magas színvonalú. Párizsban 11 éve jártam, és most teljesen új arcát mutatta. Mint az örök nő, mely nem öregszik, csak korosodva is érik és szépül.

Köszönjük a Makitának ezt a csodálatos utat, melyet soha nem fogunk elfelejteni.

Mert nemcsak az ősz járt Párizsban, hanem szerencsére én is...

Almási György
Technoform Kft.
Nyíregyháza

A.M.K.

A megjelenített árak bruttó végfelhasználói árak. Elérhetőségeink: 4400 Nyíregyháza, Víz utca 44. Tel: 42/311-790, 70/415-1851 Technoform Kft
Technoform Kft a Makita, Hitachi hivatalos garanciális és azon túli márkaszervize. Cégünk már több mint 20 éve foglalkozik a Makita gépekkel.